Wydawnictwo: | HELION |
Autor | Tom Igoe |
Realizacja zamówienia: Wysyłka w ciągu 24h
Wstęp
Do kogo skierowana jest ta książka?
Co powinieneś wiedzieć?
Zawartość niniejszej książki
Gdzie kupić części?
Wykorzystanie przykładowego kodu
Wykorzystanie przykładowych obwodów
Podziękowania do pierwszego wydania
Uwagi do drugiego wydania
Rozdział 1: Narzędzia
Zaczyna się od tego, czego dotykasz
Wszystko sprowadza się do impulsów
Komputery wszelkich kształtów i rozmiarów
Dobre nawyki
Narzędzia
Korzystanie z wiersza poleceń
Korzystanie z oscyloskopu
Kończy się na tym, czego dotykasz
Rozdział 2: Najprostsza sieć
Zaopatrzenie do rozdziału 2.
Warstwy porozumienia
Nawiązywanie połączenia: niższe warstwy
Komunikacja: warstwa aplikacji
Projekt 1. Napisz jaśniej
Skomplikowane rozmowy
Projekt 2. Monski Pong
Sterowanie przepływem
Projekt 3. Bezprzewodowy Monski Pong
Projekt 4. Negocjacje w Bluetooth
Podsumowanie
Rozdział 3: Sieć o większej złożoności
Zaopatrzenie do rozdziału 3.
Mapy i adresy sieci
Klienci, serwery i protokoły transmisji
Projekt 5. Sieciowy kot
Podsumowanie
Rozdział 4: Patrz, mamo, nie ma komputera! Mikrokontrolery w Internecie
Zaopatrzenie do rozdziału 4.
Wprowadzenie do modułów sieciowych
Projekt 6. Witaj, Internecie!
Wbudowana aplikacja klienta sieciowego
Projekt 7. Sieciowy wskaźnik stanu zanieczyszczenia powietrza
Narzędzia do programowania i rozwiązywania problemów dedykowane dla modułów wbudowanych
Podsumowanie
Rozdział 5: Komunikacja w czasie (prawie) rzeczywistym
Zaopatrzenie do rozdziału 5.
Systemy interaktywne i pętle sprzężenia zwrotnego
Protokół TCP - gniazda i sesje
Projekt 8. Sieciowy Pong
Klienci
Podsumowanie
Rozdział 6: Komunikacja bezprzewodowa
Zaopatrzenie do rozdziału 6.
Dlaczego nie wszystko jest bezprzewodowe?
Podstawowe media sieci bezprzewodowej: podczerwień i radio
Projekt 9. Sterownik na podczerwień do cyfrowego aparatu fotograficznego
Jak działa radio?
Projekt 10. Dupleksowa transmisja radiowa
Projekt 11. Radia Bluetooth
Zakup radia
A co z Wi-Fi?
Projekt 12. Witaj, Wi-Fi!
Podsumowanie
Rozdział 7: Sieci bezsesyjne
Zaopatrzenie do rozdziału 7.
Sesje kontra wiadomości
Halo! Kto tam? Wiadomości rozgłaszane
Projekt 13. Raportowanie toksycznych chemikaliów w warsztacie
Wiadomości skierowane
Projekt 14. Bezprzewodowe przekazywanie danych z ogniwa słonecznego
Podsumowanie
Rozdział 8: Jak zlokalizować (prawie) wszystko
Zaopatrzenie do rozdziału 8.
Lokalizacja sieciowa a lokalizacja fizyczna
Określanie odległości
Projekt 15. Przykład czujnika odległości na podczerwień
Projekt 16. Przykład ultradźwiękowego czujnika odległości
Projekt 17. Odczyt siły otrzymanego sygnału przy użyciu radioodbiorników XBee
Projekt 18. Odczyt siły otrzymanego sygnału przy użyciu radioodbiorników Bluetooth
Określanie pozycji poprzez trilaterację
Projekt 19. Odczyt protokołu szeregowego GPS
Określanie orientacji
Projekt 20. Określanie kierunku przy użyciu cyfrowego kompasu
Projekt 21. Określenie postawy przy użyciu akcelerometru
Podsumowanie
Rozdział 9: Identyfikacja
Zaopatrzenie do rozdziału 9.
Identyfikacja fizyczna
Projekt 22. Rozpoznawanie kolorów przy użyciu kamery internetowej
Projekt 23. Rozpoznawanie twarzy przy użyciu kamerki internetowej
Projekt 24. Rozpoznawanie kodów kreskowych 2D przy użyciu kamery internetowej
Projekt 25. Odczyt znaczników RFID w Processing
Projekt 26. RFID przy automatyzacji domu
Projekt 27. Tweetuj z RFID
Identyfikacja w sieci
Projekt 28. Geokodowanie IP
Podsumowanie
Rozdział 10: Sieci telefonii komórkowej a świat fizyczny
Zaopatrzenie do rozdziału 10.
Jedna wielka sieć
Projekt 29. CatCam Redux
Zapisywanie na karcie SD
Projekt 30. Zadzwoń na termostat
Interfejsy wiadomości tekstowych
Natywne aplikacje dla telefonów komórkowych
Projekt 31. Osobisty przenośny rejestrator danych
Podsumowanie
Rozdział 11: Powtórka z protokołów
Zaopatrzenie do rozdziału 11.
Tworzenie połączeń
Tekstowy czy binarny?
MIDI
Projekt 32. Zabawa z MIDI
Representational State Transfer
Projekt 33. Zabawa z REST
Podsumowanie
Dodatek. Gdzie można kupić części?
Zaopatrzenie
Sprzęt
Dostawcy w Polsce
Oprogramowanie
Skorowidz
Ciężko nam w to uwierzyć, ale całkiem niedawno komputery były odizolowanymi jednostkami, niezdolnymi do komunikowania się między sobą. Dzisiaj potencjał samych komputerów, tabletów i telefonów połączonych w sieć jest oszałamiający. Budowanie projektów elektronicznych, które prowadzą interakcję ze światem fizycznym, to dobra zabawa. A kiedy urządzenia, które budujesz, zaczynają komunikować się między sobą, staje się to naprawdę interesujące. Trzydzieści trzy łatwe projekty z tej książki pokazują, jak sprawić, by Twoje gadżety komunikowały się z Tobą i Twoim środowiskiem. To idealna propozycja dla ludzi z niewielką wiedzą techniczną, ale dużym zainteresowaniem tematem!