Motohelp.pl Księgarnia motoryzacyjna

Zaloguj się|Zarejestruj się

wydawnictwa

Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
PORSCHE - SAMOCHODY MARZEŃ

PORSCHE - SAMOCHODY MARZEŃ

Wydawnictwo: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności
Autor Marek Chalecki, Sigmund Walter, Thomas Agethen

Dostępna ilość: Wskaźnik dostępności

Cena: Produkt archiwalny
Poleć nas na: znajdź nas na blip znajdź nas na twitterze

PORSCHE. SAMOCHODY MARZEŃ
Wspaniała książka o historii legendarnych samochodów marki Porsche

Popularna, bogato ilustrowana książka przedstawiająca samochody, będące obiektem marzeń niejednego miłośnika motoryzacji. Stanowi ona chronologiczny przegląd wszystkich produkowanych seryjnie modeli Porsche (w okresie od roku 1948 do roku 2008) z uwzględnieniem podziału na serie: począwszy od najstarszej 356, poprzez 914, 924/944/968, 911, 928, Boxster, Cayman, a skończywszy na samochodach SUV należących do serii Cayenne. Zamieszczono zwięzłe opisy, dane techniczne i ciekawe kolorowe zdjęcia -  143 modele Porsche.

W serii SAMOCHODY MARZEŃ ukazały się również albumy o samochodach:

  • FERRARI
  • JAGUAR
  • LAMBORGHINI
  • MASERATI

Wprowdzenie
Twórca sportowego samochodu Porsche, Ferdinand Anton Ernst Porsche (Ferdinand → Ferdynand), zwany Ferrym, był synem Ferdinanda - konstruktora nieśmiertelnego Volkswagena „garbusa”. Już od 1931 roku, w którym ojciec Ferdinand Porsche założył w Stuttgarcie biuro konstrukcyjne, Ferry czynnie uczestniczył przy opracowywaniu ważniejszych konstrukcji, począwszy od Porsche 12 i jego większej wersji - Porsche 32, które powstały na zamówienie NSU. Kolejne konstrukcje opracowane przez biuro Porschego to samochód z silnikiem umieszczonym centralnie, budowany dla Auto Union w celu uczestnictwa w konkursie Grand Prix, oraz samochód z silnikiem szesnastocylindrowym dla Daimlera-Benza, zaprojektowany specjalnie do bicia rekordu prędkości. Podczas drugiej wojny światowej biuro otrzymywało liczne zamówienia od armii. Z powodu nalotów alianckich, na przełomie 1943/44 roku firmę przeniesiono do austriackich miejscowości Gmünd (Karyntia*) i Zell am See (Salzburg). Do Stuttgartu powrócono dopiero w 1950 roku. Pierwszą konstrukcją wykonaną w Gmünd pod kierownictwem Ferry'ego był samochód przeznaczony do udziału w konkursie Grand Prix, zamówiony przez włoskiego przemysłowca o nazwisku Dusio. Powstał futurystyczny pojazd Cisitalia-Monoposto z półtoralitrowym, dwunastocylindrowym silnikiem typu bokser, który osiągał moc 350 KM przy 10 500 obr/min.

W końcu 1948 roku Ferry Porsche zawarł umowę z dyrektorem Volkswagena, Heinzem Nordhoffem, na mocy której miał dostawać 5 marek z tytułu opłaty licencyjnej za każdy wyprodukowany egzemplarz ojcowego „garbusa” oraz części do budowy samochodu sportowego, sprzedawanego w przyszłości przez dealerów Volkswagena. W ten sposób Ferry rozpoczął produkcję własnych samochodów sportowych, która stała się pasmem sukcesów, choć nie pozbawionym wzlotów i upadków. Niezwykle cennym współudziałowcem firmy okazał się Huschke von Hanstein (zajmujący się uprzednio dystrybucją skuterów Vespa w Niemczech), który dołączył do szeregów Porsche wkrótce po powrocie biura do Stuttgartu. Będąc – w jednej osobie – kierowcą wyścigowym, dyrektorem wyścigów, szefem „public relations”, fotografem i kamerzystą, znacząco przyczynił się do sukcesów firmy w sportach samochodowych i do wiodącej pozycji marki Porsche w elitarnym świecie producentów samochodów sportowych. Pod kierownictwem von Hansteina stajnia Porsche nie tylko zdobywała zwycięskie laury w wielu znaczących wyścigach, jak np. 24-godzinny „klasyk” w Le Mans, ale zdołała pozyskać światowej sławy kierowców, takich jak Stirling Moss, Wolfgang Graf Berghe von Trips, czy Jochen Rindt. Huschke von Hanstein awansował do wąskiego grona bliskich współpracowników Ferry’ego Porsche i był jednym z trzech udziałowców, do których założyciel firmy zwracał się per „ty”. Poza nim tylko Walter Glöckler i Petermax Müller dostąpili tego zaszczytu.

Historia i działalność właścicieli biura Porsche dobitnie pokazują głębokie przywiązanie do tradycji i firmy macierzystej. Ferdinand Alexander „Butzi” Porsche –  projektant wersji 911 i 904 – kontynuował tradycje najlepszych stylistów. Najstarszemu synowi Ferry’ego Porschego – z filii w  Zell am See, utrzymującemu stałe robocze kontakty z producentami samochodów sportowych, powierzono zaprojektowanie wnętrza nowej rodziny samochodów terenowych, budowanych we współpracy z Volkswagenem. Jego najmłodszy brat, dr Wolfgang Porsche, który jako dyrektor przez wiele lat współdecydował o losach rodzinnego przedsięwzięcia, do dziś reprezentuje rodzinę na ważnych uroczystościach. Wreszcie Ferdinand Piëch, syn Louise Piëch, siostry Ferry’ego Porsche, przez długi czas był nie tylko przedstawicielem Volkswagena w zarządzie firmy, ale jako zdolny technik i inżynier skonstruował wyścigowe Porsche 908 i 917, a także Audi Quattro, które zapoczątkowało prawdziwą modę na pojazdy z napędem na obie osie. Swoją miłość do techniki i genialny talent inżynier Piëch objawił w pełnej krasie na Autosalonie w Genewie w marcu 1999 roku, prezentując supersportowy samochód studyjny Bentleya - najmłodszej marki należącej do imperium Volkswagena. Pojazd był wyposażony w szesnastocylindrowy silnik, konstrukcyjnie przypominający legendarny dwunastocylindrowy silnik modelu Porsche 917.
W dniu 8 czerwca 1998 roku firma Porsche świętowała 50-lecie, niestety już bez założyciela - Ferry’ego Porschego, który zmarł 27 marca 1998 roku, to jest dokładnie w dniu, w którym z taśmy produkcyjnej zszedł ostatni chłodzony powietrzem silnik typu bokser.
 
Kup Teraz! Porsche - Książka serii Samochody Marzeń to prawdziwa kopalnia wiedzy dla każdego miłośnika super szybkich samochodów. Idealny pomysł na prezent dla każdego pasjonata motoryzacji - zapraszamy!

Spis treści:

Wprowadzenie
Serie samochodów Porsche

Porsche Seria 356
Porsche 356 Gmünd
Porsche 356 1100
Porsche 356 1300
Porsche 356 1500
Porsche 356 America Roadster 1500 S
Porsche 356 1500 S
Porsche 356 1300 S
Porsche 356 1500 S Speedster
Porsche 356 A 1300
Porsche 356 A 1300 S
Porsche 356 A 1600
Porsche 356 A 1600 S
Porsche 356 A 1600 Speedster
Porsche 356 A 1600 S Speedster
Porsche 356 A 1500 Carrera GS/GT
Porsche 356 A 1500 Carrera GS Deluxe
Porsche 356 A 1600 Carrera GS/GT
Porsche 356 A Convertible D 1600 S
Porsche 356 B 1600
Porsche 356 B 1600 S
Porsche 356 B 1600 S (Hardtop-Coupé)
Porsche 356 B 1600 Roadster
Porsche 356 B 1600 Carrera GS/GT
Porsche 356 B Super 90
Porsche 356 B Super 90 Roadster
Porsche 356 B 1600 Carrera GTL-Abarth
Porsche 356 B Carrera 2000 GS/GT
Porsche 356 1600 C
Porsche 356 C 1600 SC
Porsche 356 C Carrera 2000 GS
Porsche 550 Spyder
Porsche 904 GTS
Porsche 912
Porsche 912 E

Seria 914
Porsche 914/6 /46
VW-Porsche 914/1.7 /47
VW-Porsche 914/1.8 /48
VW-Porsche 914/2.0 /49
Porsche 916 /50
 
Seria 924/944/968
Porsche 924 /51
Porsche 924 Turbo /52
Porsche 924 Carrera GT /53
Porsche 924 Carrera GTS /54
Porsche 924 S /55
Porsche 944 /56
Porsche 944 Turbo /57
Porsche 944 S /58
Porsche 944 2.7 /59
Porsche 944 Turbo/Turbo S /60
Porsche 944 S2 /61
Porsche 944 S2 Cabriolet /62
Porsche 944 Turbo Cabriolet /63
Porsche 968 /64
Porsche 968 Cabriolet /65
Porsche 968 CS /66
Porsche 968 Turbo S /67
 
Seria 911
Porsche 911 (L) /68
Porsche 911 (L) Targa /69
Porsche 911 T /70
Porsche 911 E /71
Porsche 911 S /72
Porsche 911 T 2.2 /73
Porsche 911 E 2.2 /74
Porsche 911 S 2.2 /75
Porsche 911 T 2.4 /76
Porsche 911 E 2.4 /77
Porsche 911 S 2.4 /78
Porsche 911 Carrera RS 2.7 /79
Porsche 911 2.7 /80
Porsche 911 S 2.7 /81
Porsche 911 Carrera RS 3.0 /82
Porsche 911 Turbo 3.0 /83
Porsche 911 Carrera 2.7 /84
Porsche 911 Carrera 3.0 /85
Porsche 911 SC 3.0 /86
Porsche 911 Turbo 3.3 87
Porsche 911 SC 3.0 (204 KM) /88
Porsche 911 SC 3.0 Cabriolet /89
Porsche 911 Carrera 3.2 /90
Porsche 911 SC RS /91
Porsche 911 3.2 Kat /92
 
Porsche 959  /93
Porsche 911 Carrera Speedster /94
Porsche 911 Carrera 4 /95
Porsche 911 Carrera 2 /96
Porsche 911 Turbo (964) /97
Porsche 911 Turbo S /98
Porsche 911 Carrera RS /99
Porsche 911 Carrera Speedster (964) /100
Porsche 911 Turbo 3.6 /101
Porsche 911 Carrera (993) /102
Porsche 911 Carrera 4 (993) /103
Porsche 911 Carrera RS (993) /104
Porsche 911 Turbo (993) /105
Porsche 911 Carrera (993) –285 KM /106
Porsche 911 Carrera 4 (993) –285 KM /107
Porsche 911 GT 2 /108
Porsche 911 GT 1 /109
Porsche 911 Carrera (996) /110
Porsche 911 Carrera 4 (996) /111
Porsche 911 GT 3 /112
Porsche 911 GT 3 (381 KM) /113
Porsche 911 GT 2 (462 KM) /114
 
Porsche Carrera GT /115
Porsche 911 Turbo / Turbo S (996) /116
Porsche 911 Carrera 3.6 (996) /117
Porsche 911 Carrera 4 / 4S 3.6 (996) /118
Porsche 911 Carrera 3.6 Cabriolet (996) /120
Porsche 911 Carrera 3.6 Targa (996) /121
Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet (996) /122
Porsche 911 Carrera / Carrera S (997) /123
Porsche 911 Carrera 4 / Carrera 4S (997) /124
Porsche 911 Turbo (997) /126
Porsche 911 GT3 / GT3 RS (997) /128
Porsche 911 Targa 4 / Targa 4S (997) /130
Porsche 911 GT2 (997) /132
 
Seria 928
Porsche 928 /133
Porsche 928 S /134
Porsche 928 S Kat /135
Porsche 928 S4 /136
Porsche 928 GT /137
Porsche 928 GTS /138
 
Seria Boxster
Porsche Boxster /139
Porsche Boxster 2.7 /140
Porsche Boxster S /141
Porsche Boxster 2.7 (228 KM) / S (260 KM) /142
Porsche Boxster (987) /144
Porsche Boxster S (987) /145
Porsche Boxster (987, 245 KM) /146
Porsche Boxster S (987, 295 KM) /147
 
Seria Cayman
Porsche Cayman S /148
Porsche Cayman /149

Seria Cayenne
Porsche Cayenne S /150
Porsche Cayenne Turbo / 151
Porsche Cayenne /152
Porsche Cayenne Turbo S /153
Porsche Cayenne (290 KM) /154
Porsche Cayenne S (385 KM) /155
Porsche Cayenne Turbo (500 KM) /156
Porsche Cayenne GTS /158
Porsche Cayenne Turbo S (550 KM) /159


FERRARI - SAMOCHODY MARZEŃ


FERRARI - SAMOCHODY MARZEŃ
Wydawnictwo: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności

Książka serii Samochody Marzeń na temat legendarnej marki Ferrari. Książka zawiera chronologiczny przegląd wszystkich modeli samochodów sportowych Ferrari, produkowanych seryjnie od 1970 do 2002 roku. Zwięzły opis, dane techniczne oraz atrakcyjne zdjęcia ułatwiają identyfikację poszczególnych modeli samochodów.

MASERATI - SAMOCHODY MARZEŃ


MASERATI - SAMOCHODY MARZEŃ
Wydawnictwo: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności

Książka serii Samochody Marzeń na temat legendarnej marki Maserati. Książka zawiera przegląd następujących modeli: Gran Turismo, Tipo A6, 3500 GT, 5000 GT, Tipo 151, Sebring, Quattro Porte, Mistral, Mexico, Ghibli, Indy, Bora, Merak, Khamsin, Quattroporte, Kyalami, Biturbo, Karif, Shamal, Barchetta, Chrysler TC by Maserati, 3200 GT, Spyder, 4200 GT, MC 12 Corsa, Kubang.

Ocena
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator

Książki, instrukcje i poradniki do Alfy Książki, instrukcje i poradniki do Audi Książki, instrukcje i poradniki do BMW Książki, instrukcje i poradniki do Chryslera Książki, instrukcje i poradniki do Citroena Książki, instrukcje i poradniki do Fiata Książki, instrukcje i poradniki do Forda Książki, instrukcje i poradniki do FSO Książki, instrukcje i poradniki do Hondy Książki, instrukcje i poradniki do Hyundai Książki, instrukcje i poradniki do Jeepa Książki, instrukcje i poradniki do Lady Książki, instrukcje i poradniki do samochodów marki Lancia Książki, instrukcje i poradniki do Land Rovera Książki, instrukcje i poradniki do Mazdy Książki, instrukcje i poradniki do Mercedesa Książki, instrukcje i poradniki do Mitsubishi Książki, instrukcje i poradniki do Nissana Książki, instrukcje i poradniki do Opla Książki, instrukcje i poradniki do Peugeota Książki, instrukcje i poradniki do Renault Książki, instrukcje i poradniki do Saaba Książki, instrukcje i poradniki do Seata Książki, instrukcje i poradniki do Skody Książki, instrukcje i poradniki do Suzuki Książki, instrukcje i poradniki do Toyoty Książki, instrukcje i poradniki do Vauxhall Książki, instrukcje i poradniki do Volvo Książki, instrukcje i poradniki do Volkswagena
obsługujemy szybkie e-przelewy Znajdź nas na Allegro.pl Motohelp na Facebooku Znajdź nas na Twitter.com Motohelp na Blip.pl Bądź na bieżąco! Kanał RSS
© MOTOHELP. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.
Oprogramowanie KQS.store | Realizacja: sucro.pl